top of page

Het Instituut

Het Instituut voor Eventmarketing & Strategie ontwikkelt, stimuleert en ondersteunt de ontwikkeling van het evenement, het vakgebied en de eventprofessional om de kwaliteit, effectiviteit en continuïteit nu en in de toekomst te waarborgen.

​

Door onderzoek te doen naar inzetbaarheid, effectiviteit en impact kunnen we het belang en de kracht van het event onderbouwen. We kijken ook naar aanpalende wetenschappen als sociologie, antropologie, psychologie die het gedrag van deelnemers (individueel of als groep) bestuderen.
Kortom: wetenschappelijke kennisontwikkeling en –ontsluiting om het event optimaal in te kunnen zetten.

​

Die kwalitatief hoogwaardige informatie over het event vormt de basis voor de kennisoverdracht naar eventprofessionals. Door continue kennisoverdracht kun je als professional het beste uit jezelf en jouw events halen. Met up-to-date kennis ben je ook beter voorbereid op (disruptieve) veranderingen die elkaar steeds sneller opvolgen. 

Vijf pijlers onder het Instituut

 vijf pijlers onder het instituut

01

Kennis overdracht

02

Ontwikkelen van het

vak en het vakgebied

03

Onderbouwen belang, effectiviteit en positie

van het evenement 

04

Ontwikkelen positie,

kennis en vaardigheden

05

Kennis en informatie

verspreiden

Alle kennis die IvES verzamelt vormt de basis voor hoogwaardige kennisoverdracht naar eventprofesssionals. Door continue educatie kun je als professional het beste uit jezelf en jouw events halen. Up-to-date geïnformeerd ben je voorbereid op (disruptieve) veranderingen die elkaar steeds sneller opvolgen. De opledingen van Eventacademy.nl  zorgen ervoor dat jij als ambitieuze eventprofessional, elke dag beter kunt presteren. 

Het live-communicatie instrument ‘evenement’ heeft bijna ongemerkt een stevige positie ingenomen binnen marketing en communicatie. Bijna 25 % van het marketingbudget van ondernemingen gaat naar live en online evenementen. Willen we die prominente positie behouden dan moeten innovatief en creatief blijven. Bouwen, schaven, verbeteren, veranderen; kortom werken aan kwalitatieve hoogwaardige en vernieuwende evenementen. Zodat we de toekomst van het evenement en het vak borgen.

Alleen met feiten onderbouwde argumenten tonen het belang aan van het evenement als marketingcommunicatie instrument. IvES onderzoekt de effectiviteit, kwaliteit en impact van het evenement en de ontwikkelingen binnen het vakgebied. Daarnaast verzamelt IvES bestaand (internationaal) onderzoek en relevante wetenschappelijke publicaties. Net als bij het evenement staat de mens bij onderzoek altijd centraal; of het nu om de deelnemer of de eventprofessional gaat.

Het vak verandert en ontwikkelt zich in hoog tempo. Het kunnen duiden van veranderingen is voor de toekomst van de eventprofessional essentieel. IvES brengt de gevolgen in kaart voor jouw functioneren in dagelijkse praktijk. Aanpassing van kennis en vaardigheden is een constante om jou elke dag te laten excelleren.. Het toenemende belang en de populariteit van het evenement heeft gevolgen voor de positie van de eventprofessional. IvES geeft de handvattten om succesvol op directieviveau te kunen opereren en presteren.

Goede vakliteratuur is de basis van elk vak. IvES heeft bijgedragen aan de totstandkoming van het Handboek Strategische Eventmarketing (uitgeverij Noordhoff, fapril 2022). De eerste uitgave waarin vanuit ondernemeningsstrategie eventbeleid wordt ontwikkeld.  Tevens inventariseert IvES continue welke publicaties, posts (podcasts, videos etc.) relevant zijn voor ons vak en onze vakgenoten. We zorgen en borgen dat jij als eventprofessional altijd goed geïnformeerd blijft.

bottom of page